Altså, vi er tilbake fra London
Den 6. sep 2012 reiste en del medlemmer til London. Turen kom i stand etter en ide og et grunnopplegg av Frode Gross, men pga hans sykdom tok Knut Knutsen og Trond Evju over stafettpinnen. Med ledsagere var vi in alles 25 stykker som dro i Vesterled. Vi reiste med Norwegian både tur og retur og det gikk helt greit. Første dagen var viet et besøk i Science Museum, uheldigvis var avdelingen for marine stengt pga nyopplegg av utstilling.
Dagen ble avsluttet med fellesmiddag i Restaurant Elena's L'Etoille. Det ble spist godt og drukket dertil.
Neste dag besøkte vi Sjømannskirken i Rotherhide, derfra dro vi til National Maritime Museum med Cutty Sark.
Søndagen den 9. var viet et heldagsbesøk i Portsmouth, hvor vi hadde en meget dyktig lokalguide. Vi var bl a ombord i HMS Victory og HMS Warior.
Videre tok vi en båttur i havnen og vi besøkte D-dagsmuseet, lot oss imponere av The Overlord Embroidery, et omfattende og vakkert stykke applikasjoner som skildret Operasjon Overlord.
Den siste dagen sto vi opp i otta for å rekke flyet hjem, Det hadde avgang fra Gatwick allerede klokken 0910.